Kargoyla İlgili Sık Sorulan Sorular

Temel Kargo Bilgileri ve Çok Sorulan 50 Soru

Her gün binlerce kargo gönderilip alınıyor ve birçok tüketici bilgi eksikliği nedeniyle ya gönderilerini teslim alamıyor ya da lojistik firmasının bilgilendirme mesajlarını anlamadığı için zor anlar yaşayabiliyor. En çok soru alan konuların çoğunlukla gönderi süreci, takip ve güvenlik, ücretlendirme, çalışma saatleri, teslimat zamanı, iade/değişim, anlaşılmayan terimler, lojistik firması seçimi gibi başlıklar altında toplandığını söylemek mümkün. O halde sizlerden en çok gelen 50 soruyu derleyip gruplandırarak sorun yaşanan konulara ışık tutmaya çalıştık. Rehber niteliğindeki bu içeriği okuyarak aklınıza takılan lojistik problemleri daha hızlı yanıt bulabilirsiniz.

İçindekiler

Kargo Teslimatı

Bu başlık altında teslimat problemlerini içeren soruları bulabilirsiniz:

Genellikle şubeye ve adrese teslim edilen gönderilerde alıcıya telefon ile bilgilendirme yapılır. Şubeden alınacak ise alıcı bildirimden sonra varış şubesinden gidip alabilir. Adrese gelenlerde ise alıcının verilen adreste bulunması gerekir.

Alıcıya teslim edilemeyen gönderiler alıcının bulunduğu lokasyondaki varış şubesine geri döner. Firmadan firmaya bağlı olarak değişiklik gösterse de ikinci kez dağıtıma çıkabilir; ikinci kez teslim edilemeyen paketler şubede 3-15 gün arasında farklılaşan süre boyunca bekleyip gönderici adresine veya şubesine geri döner. Dolayısıyla “Gelen kargo teslim alınmazsa ne olur?”, “Alınmayan kargo kaç gün bekler?”, “Kargo geri dönerse ne olur?”, “Kargo kaç gün alınmazsa geri gider?” benzeri sorulara yanıt olabilir.

Yanlış adrese veya kişiye teslim edilen gönderilerin ne kadar çabuk fark edildiği bu sorunda büyük önem taşır. Lojistik dilinde “hatalı teslimat” olarak adlandırılan durumda sevkiyat ekibi ilgili bölgeye hizmet veren dağıtım ekibini bilgilendirir ve çağrı üzerine yanlış adresten alım talebinde bulunur. Bununla birlikte gönderici ve alıcının konunun üzerine düşmesi, firmaya tutarlı geri bildirimlerini sürdürmelidir. Teknolojinin gelişmesi sayesinde eskiye kıyasla çok daha nadir olarak yaşanır.

Alıcının adreste bulunmasına rağmen lojistik personelinin o adresi bulamaması ya verilen adresin yanlış ya da lokasyonun zor bir noktada olmasından kaynaklanabilir. Navigasyon araçları sayesinde bu gibi durumlar en aza indirilmiştir.

“Kargo kapıda açılır mı?” alıcıların sıklıkla araştırdığı konuların başında gelir. Teslimat sırasında paketi kontrol etme hakkınızın bulunduğunu hatırlatma yarar var. Bu sayede size getiren personeli paketi kontrol ettiğiniz esnada bekleterek ambalajın dış fiziksel durumunu incelemeli, ardından paketi açarak içeriğinde herhangi bir sorun olup olmadığını anlamanız çok önemlidir. Eğer hasar, eksik vb. durumlar varsa, personelin sorunsuz teslimat yapıldığını gösteren teslimat fişini hazırlamasına izin vermemeli ve hasar tespit tutanağı tutmasını söylemelisiniz. Böylece hasarlı olduğu için teslim almadığınızı beyan ederek paketi iade edebilirsiniz. Bu sayede tazmin sürecinin ilk adımını gerçekleştirmiş olursunuz.

Detaylı bilgi için:
Kaybolan Kargo için Süreç Nasıl Yürür?
Tazmin Faturası Nasıl Kesilir?

Firmalar teslimat sırasında artık genellikle teslimat kodu ister. Ancak alıcının yerine başkası teslim alacaksa hem kodunu hem de TC bilgilerini isteyebilir.

Alıcı, teslim alan ile aynı kişi ise kimliksiz alabilir. Ancak yine de firmanın kimlik bilgilerini göstererek teslim etme hakkı bakidir.

“Adıma herhangi bir kargo var mı?” şeklinde arama yapan kullanıcılar ad-soyad bilgisi yazarak takip numarası öğrenemeyebilir. Ancak firmanın çağrı merkezini arayarak adınıza gönderi olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Alıcısı olduğunuz gönderilerde genellikle tarafınıza takip numarası bildirimi mutlaka yapılır.

Alıcı tarafından verilen beyan doğrultusunda gönderiyi başkası teslim alabilir.

Firmanın müşteri hizmetlerini arayarak öğrenebilirsiniz.

Mesai saatleri arasında hangi saat olduğu önemlidir. Çalışma saatleri sonuna doğru dağıtıma çıktı bilgisi gelirse ertesi güne kalabilir.

Gönderiler şubeye ulaşır ulaşmaz çoğunlukla dağıtımına başlanır.

İlk kez teslim edilemediyse çoğunlukla firmalar ikinci kez dağıtıma ertesi gün çıkabilir. Ancak bu her firma için geçerli değildir. Bazı durumlarda teslimat şubesine döner ve alıcının oradan alması gerekir.

Telefon ile bildirim yapıldıktan sonra şubeye gönderinizi gidip teslim alabilirsiniz.

Standart gönderiler genellikle 1-6 iş günü arasında teslim edilebilir. Ancak alıcı adresinin uzaklığına ve merkezde olup olmamasına göre oldukça değişiklik gösterir. Detaylı bilgi için “Kargo Kaç Günde Gelir?” başlıklı yazıyı inceleyebilirsiniz.

Evden alma hizmeti kuryeler ile yapılabilir. Bunun için firmaya telefonla veya web sitesinden talepte bulunmak gerekir.

Gönderinin takip numarasını biliyorsanız takip numarasını firmanın web sitesine girerek gönderinin nerede olduğunu takip edebilirsiniz. Takip numarasını bilmiyorsanız ilgili şirketi arayarak sorgulayabilirsiniz; “Kargo Takip Etme Rehberi” konulu yazıdan detaylı bilgi alabilirsiniz.

Gönderi kaybolmuş veya gönderici tarafından hiç gönderilmemiş olabilir. Lojistik firması ile iletişime geçerek kaybolduysa kayıp sürecini başlatabilirsiniz.

Kargolanabilir Eşyalar

Bu bölümde hangi ürünlerin gönderime uygun olup olmadığı konusunda fikir edinebilirsiniz:

Kargo neleri taşımaz oldukça kafa karıştırıcı konulardan biridir. Lojistik dilinde taşınması yasak kargolar grubuna giren bazı ürünlerin gönderimine izin verilmez. Daha doğrusu bunlar standart gönderim ile gönderilmez. Çek, senet, para, kıymetli evrak, gümüş altın vb. değerli taşlar ile ziynet eşyalarının taşınması yasaktır. Bununla birlikte çabuk bozulabilen et ve benzeri her gıda ürünü de taşınmaz. Ayrıca sıvı haldeki ürünler de aynı şekilde gönderilmez. Ancak değeri eşyalar sigortalı olarak gönderilebilir; detaylı bilgi için “Sigortalı Kargo Nedir, Ne İşe Yarar?” başlıklı yazıyı görüntüleyebilirsiniz.

Standart gönderiler ile taşınmasına izin verilmez.

Alkol vb. maddelerin taşınmasına izin verilmemektedir.

Elektronik sigara, tütün ürünleri gibi maddelerin taşınması yasaktır.

Yakıcı, yanıcı, zehirleyici, patlayıcı gruba giren sıvılar özel taşıma kaplarında gönderilebilir. Ancak standart gönderime uygun değildir. İçeriği zamanla bozulan soğuk zincir grubuna giriyorsa standart olarak taşınabilir.

Ateş alabilecek tüm maddelerin gönderimi yasaktır.

Bozulma ihtimali olması nedeniyle çoğu firma tarafından taşınmaz.

Otomobil, otomobil parçaları, makine aksamları, uçak parçaları özel taşımacılık hizmeti kapsamına girer. Bununla birlikte 20 desinin üzerindeki eşyalar ağır statüsüne alınırken, kaç desi üzerinin ağır olarak değerlendirildiği firmadan firmaya farklılık gösterir.

Bilinmeyen Terimler

Aşağıda taşıma sürecinde sık karşılaşılan ve anlamı çok bilinmeyen terimleri görebilirsiniz:

AT ihbarı, adrese teslim anlamına gelen gönderim şeklidir. Yani gönderici, alıcının direkt olarak adresine gönderim yapar.

Ücreti karşı taraf, yani alıcı tarafından ödenen alıcı ödemeli gönderim tipi olduğunu ifade eder.

Sipariş numarası, eğer gönderi e-ticaret sitesinden yapılan bir alışveriş sonucu geliyorsa o siparişin numarasını ifade eder. Lojistik sektöründe sipariş numarası yerine takip numarası terimi kullanılır.

Firmanın çağrı merkezi, web sitesi gibi iletişim araçlarını kullanarak kişinin bulunduğu yer kurye çağırabildiği hizmet çeşididir. Detaylı bilgi için “Kargo Terimleri Sözlüğü” başlıklı yazıya tıklayabilirsiniz.

İkisi birbirinden farklı numaralardır.

Şirketlerin müşterilerine gönderim hizmetini hakkında detayları yazdığı ve genellikle mobil telefonlara SMS olarak gönderilen mesajlardır.

Genellikle 1-3 gün arası teslim süresi olan, en fazla 30 kg veya 100 desiye karşılık gelen gönderilerin taşınma hizmetine verilen isimdir.

Teslim birimi, gönderinin alıcı adresine ait lokasyonda bulunan şubesine verilen isimdir.

Teslimat şubesine ulaşan gönderinin çeşitli sebeplerden dolayı alıcıya teslim edilememesi sonrası bir sonraki aşamaya geçmesi anlamına gelir.

Gönderinin henüz taşındığını ifade eden terimdir.

Siparişin görevli tarafından teslim alınarak yola çıkmak üzere olduğunu ifade eden terimdir.

Gönderim ücretinin gönderici tarafından ödendiği ve alıcının adresine gönderilen paketler için kullanılır.

Türkiye ve dünyanın en köklü lojistik firmalarına Yurtiçi, Aras, MNG, PTT, UPS, DHL, Fedex örnek verilebilir.

Hava, deniz ve karayolu taşımacılığı olarak ayrılır.

Müşterilerinin gönderilerini güvenli ve hızlı bir şekilde taşımayı ilk edinen ve çeşitli lojistik altyapıları yardımıyla işi sorunsuz olarak yapan özel taşımacılık hizmetidir.

Bozulabilir gıda maddeleri, canlı hayvan, ağır ürünler, ıslak ürünler, kıymetli eşyalar, diplomatik gönderiler ve diğer özel ürünler özel taşımacılık kapsamına girer.

Ücretlendirme

Bu bölümde gönderim ücretleri hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Gönderi ücretini gönderen veya alıcı öder.

Ücretler benzin fiyatları güncellemeleri sebebiyle yılda birden fazla yapılabilmektedir. Dolayısıyla firmaların web sitelerinde güncel fiyatlar paylaşılmaktadır.

Ücretler paketim hacimsel ağırlığı yani desi değerine ve gideceği mesafeye göre hesaplanır. Gönderi ne kadar ağır ve çok yer kaplıyorsa ücret o kadar artacaktır. “Kargo Desi Hesaplama Nasıl Yapılır?” ve “Kargo Ücreti Ne Kadar?” başlıklı yazılardan detaylarını öğrenebilirsiniz.

Türkiye’nin marka bilinirliği en yüksek ve popüler markaları oldukça kaliteli taşımacılık hizmetleri sunmaktadır. Marka yorumlarını okuyarak fikir edinebileceğiniz gibi “Hangi Kargo Firması ile Çalışmalıyım?” başlıklı yazıdan da şirketler hakkında bilgiler edinebilirsiniz.

Yeni nesil pek çok firma uygun fiyatlar sunmakla birlikte PTT’de desi başına hesaplı ücretlerle karşılaşabilirsiniz.

Kargo Çalışma Saatleri

Bu bölümde firmaların hangi saatler arasında hizmet verdiğini öğrenebilirsiniz:

“Kargo hafta sonu çalışıyor mu?” konusunu araştıranlara taşımacılık şirketlerinin çoğunun cumartesi hizmet verdiği söylenebilir.

Şirketlerin neredeyse tamamı pazar günü çalışmadığı için o gün teslimat yapılması mümkün değildir. Dolayısıyla “Hafta sonu kargo gelir mi?” diye merak edenler için yalnızca cumartesi günü teslimat yapılabileceği bilgisi verilebilir.

Firmalar hafta için genellikle saat 18.00’e, cumartesi ise 14.00’e kadar açık olabilir. Ancak cumartesi çalışma saatleri oldukça değişkendir. Detaylı bilgi için “Kargo Kaça Kadar Çalışıyor?” başlıklı içeriğe tıklayabilirsiniz.

Kredili Kargo’yu tercih ederek Aras, Yurtiçi, MNG, ups ve Sendeo ile göndermek istediğiniz kargoları daha uygun fiyata gönderin. Üstelik dilediğiniz krediyi satın alarak kargoda özgürlüğü yaşayın!

Benzer Blog Yazıları

en hızlı kargo şirketi hangisi
Genel

En Hızlı Kargo Hangisi?

En hızlı kargo hangisi, kaç günde gider? Bu soruların yanıtlarını kesin olarak vermek zor olsa da, tercihlerinizde daha başarılı olmak